Direktlänk till inlägg 14 oktober 2014

ÄCKELKNÄN

Av Sara - 14 oktober 2014 21:30

Hej du som läser det här. Om jag säger knäproblem, tänker du då "vad är det?" eller "aa fan, det suger"?

Jag tror väldigt många har haft mer eller mindre problem med knäna, särskilt om du utövar någon fysisk övning. Utan att veta vad en ska kalla just mitt problem så har jag i alla fall haft problem i ett och ett halvt år nu vilket är SÅ SEGT. Naprapater, läkare och sjukgymnast, mycket har jag testat. Det går mycket upp och ner då det ibland kan kännas rätt okej och ibland riktigt illa. Idag var jag senast hos sjukgymnasten och fick springa en del på löpband med tejpat/inte tejpat knä, fartväxlingar, ändringar i löpsteget osv. Nu har jag rätt ont igen vilket inte är speciellt kul. Dock har jag tagit med mig att tejpningen faktiskt hjälper rejält, samt att springa med ett aktivt löpsteg, inte springa så knäna går ihop vilket jag gör av en dålig vana och att ta det lugnt på riktigt och låta knäna ta sin tid vilket förstås är sjukt frustrerande men något en måste inse.


Det jobbigaste med det här ett och ett halva året är nog den tappade lusten och motivationen. Jag är med i ett fotbollslag samt tränar med en löpgrupp i "vanligt fall" (dvs över ett år sen) men eftersom jag inte träffat de personerna på såpass länge känns det som jag tappat en massa och det känns främmande på något sätt. Ärligt talat vet jag inte hur det kommer bli. Ifall jag kommer känna mig redo att återvända till laget innan det splittras, eller om jag kommer ge upp både fotbollen och att tävla i löpning med min friidrottsklubb. Nu när jag skriver det här och faktiskt inser faktumet att det kommer vara svårt att ta sig tillbaka om jag ens blir bra nån gång känns det inte alls bra. Hur och varför ska ett jävla knä få separera mig från några av de bästa och mest betydelsefulla meningarna i mitt liv? Det här känns depp som fan... Men antagligen är enda eventuella vägen ut att låta det ta sin tid om jag nånsin ska bli bra.


Berätta gärna om eventuella egna erfarenheter! Det vore väldigt intressant och om intresse finns berättar jag gärna mer om mina knän.


Kärlek, Sara.

 
 
Ingen bild

SaraBerglund95

26 oktober 2014 00:35

Hej, jag läste om dina knä problem, även jag har haft knä problem. Det du skrev att det suger.. ja det gör det verkligen. Mina knän är bra, det har dem varit över ett år nu. Jag önskar dig all lycka till med dina knän! läste även inlägget med att du hade problem i skolan. Kämpa på, jag är också en outspoken människa och i nian hade jag problem med min klass. Sista halvåret på gymnasiet samma där. Men kötta på med musiken, läste att du skulle provsjunga för lucia! gör det! Gå in för musiken och fuck the rest!

Sara

26 oktober 2014 00:40

Tack för allt stöd!

 
Ingen bild

SaraBerglund95

26 oktober 2014 00:44

Det är lugnt! Jag vet i princip hur det känns att vara den personen " som vågar säga och står på sig själv i alla lägen". Det medföljer både positiva och negativa konsekvenser! Det kommer bli bättre jag lovar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 januari 2015 22:26

Vill innan jag ens börjar skriva påpeka att jag är medveten om att jag som vit inte har tolkningsföreträde på ämnet, men här är i alla fall min analys.   Efter terrorattacken mot satirtidningen Charlie Hebdo har media och sociala medier ständigt ...

Av Sara - 9 december 2014 21:13

Jaha, nu har jag läst att Skolinspektionen vill göra det lättare för elever att uttrycka sig rasistiskt. De menar att det är viktigt att hålla på yttrandefriheten även om åsikterna kränker andra elever. Som jag fattat det vill Skolinspektionen uppmun...

Av Sara - 16 november 2014 21:20

För många funkar skolan. Alla kan tycka det är segt med tidiga morgnar, läxor, prov och allt annat som hör skolan till, men de lär sig det som ska läras in efter ett tag, de har kompisar att ha kul med och de passar in.  Men för alltför många är sk...

Av Sara - 25 oktober 2014 22:19

En händelse inträffade nyligen som, om inte tidigare, förstörde det mesta i mitt liv. Eller ja, i alla fall min skolgång. Jag går då i 8an nu och har drygt ett och ett halvt år kvar i grundskolan, men under nästan hela åttan har jag haft ångest över ...

Av Sara - 13 oktober 2014 20:06

Om ni kollade på Idol 2013 kanske ni minns Gabriel Alares..? I alla fall har han släppt sin första singel och jag tycker den är sjukt bra! Helt klart värd en lyssning.           ...

Presentation


Ofta känns det som att jag springer på ett löpband. Jag kämpar och svettas men kommer ingen vart. Fast det är i skogen jag vill och ska vara.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken artist av dessa är bäst?
 Beyoncé
 Rihanna
 Ariana Grande
 Nicki Minaj
 Veronica Maggio
 Zara Larsson
 Katy Perry

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards